Klantcase Oudwoude

“Vergeten bonnetjes en rondslingerende papieren.“

Bedrijf

  • Loon- en grondverzetbedrijf Oudwoude
  • Te Oudwoude

Branche

  • Loonwerk
  • Grondverzet
  • Transport

service

  • Groen
  • Grond
  • Infra

Klant sinds

  • 2019

Loon- en grondverzetbedrijf Oudwoude is al 70 jaar een expert in het verrichten van agrarische werkzaamheden. En dat wil het familiebedrijf graag blijven! Wij gingen samen met de eigenaren aan de slag om overzicht te creëren in de werkzaamheden die hun medewerkers uitvoeren.

Het bedrijf maakte altijd gebruik van papieren werkbonnen, maar dat kostte veel tijd. Sommige jongens leverden hun papiertje direct na een klus in en anderen deden dit in één keer aan het einde van de week. Niet echt handig dus. Om maar niet te spreken van de 'vergeten bonnetjes'. "Dan was het maandag en wilde ik alles doorvoeren, kwam ik erachter dat er nog wat briefjes misten", vertelt Tinie Veenstra, eigenaresse van het bedrijf. "Zo pleegde ik wekelijks heel wat onnodige telefoontjes." Dat kan effectiever en sneller, dachten Tinie en haar man Gerke. En wij ook!

Implementatie

We begonnen met het installeren van onze TimeKing app binnen het bedrijf. Ook al zaten niet alle medewerkers in het begin te springen om deze verandering, we startten onze uitleg. "De implementatie verliep goed. Het was gemakkelijk. TimeKing komt niet met grote technische verhalen, maar met behapbare informatie. Het was voor ons én onze loonwerkers goed te begrijpen", vertelt Tinie. "Daardoor ging het allemaal erg snel." Inmiddels weet iedereen wat de voordelen zijn en wil niemand meer terug naar de oude situatie. Medewerkers kunnen nu het aantal uren, de locatie en aantal hectares van de klus in één keer invoeren. Geen gedoe meer met losse blaadjes en papieren, maar alles via één app op de telefoon.

“Dan was het maandag en wilde ik alles doorvoeren, kwam ik erachter dat er nog wat briefjes misten”

Wat levert het op?

Het loonbedrijf heeft nu veel meer overzicht in de werkzaamheden die de jongens uitvoeren. Door het systeem hoeft de administratie op maandag niet meer achter de bonnen aan én kan er op bepaalde trefwoorden worden gefilterd. "Ik weet nu precies of alles klopt. Het zijn 'jongens van de telefoon', dus ze hadden het al snel in de vingers. En het systeem is gewoon veel meer van deze tijd." De administratie kan meteen zien welke bonnen nog niet gecontroleerd en/of gefactureerd zijn. Dat zorgt voor veel tijdwinst! En niet alleen de administratie is blij met de verandering. Ook de loonwerkers kunnen via hun telefoon meteen alles in- en doorvoeren. Ze vinden het zelfs leuk om mee te werken. Al met al een geslaagde samenwerking!

Neem vrijblijvend contact op

Eenvoudig digitaal werken? Probeer het gratis!