Werken met de timer
Gepubliceerd op 19-05-2022
Ready, set, go!
Klaar om te starten met grashakselen? Klik op start en de dag kan beginnen! Koffiepauze? Druk op pauze en ga na de koffie weer verder met de play-knop. Ben je klaar, dan kan je ook nog de reistijd meenemen en vervolgens terug op de standplaats stop je de tijd en wordt de werkbon afgerond in de TimeKing App. Kort gezegd is dit de timer functie waar verschillende klanten van TimeKing, waaronder loonbedrijf G.D. de Vries, naar tevredenheid mee werken. Het loonbedrijf vond in de timer de geschikte oplossing om op een eerlijke manier de werktijd bij te houden voor zowel de klant en de medewerker.
Weg met het papier
Bedrijven proberen steeds verder te digitaliseren. Naast dat het de toekomst is, is het nog belangrijker dat je efficiënter werkt en minder fouten maakt. Loonbedrijf G.D. de Vries werkt sinds een jaar met de TimeKing software. Elk bedrijf heeft zijn eigen manier van werken. Met de TimeKing software krijg je een maatwerk oplossing in een standaard jasje. De Vries heeft bewust gekozen voor de timer functie: “sinds we zijn overgestapt naar de software van TimeKing, hebben we direct de timer bij onze dertien medewerkers geïntroduceerd. Op die manier leerden onze medewerkers direct met het systeem te werken zoals wij dat voor ogen hadden. Bovendien wordt er niet meer achteraf geregistreerd zoals met de papieren werkbon, maar wordt alles direct tijdens de werkzaamheden geregistreerd. Dit verkleint de kans op fouten.”
Tijd is geld
In de back-end software van TimeKing kan je alle instellingen zelf regelen. Zo zet je gemakkelijk zelf de timer functie aan. De medewerker kan hiermee in de app de werk-, pauze-, reparatie- en reistijd eenvoudig en heel precies bijhouden. Loonbedrijf G.D. de Vries vertelt: “doordat alle medewerkers nu werken met de timer hebben we geen overlapping meer in de urenregistratie. Wanneer de medewerker begint met een nieuwe werkzaamheid, wordt de vorige automatisch afgerond. Naast de voordelen in de administratie geeft het ook rust bij de medewerkers zelf. Je voert in wat je op dat moment aan het doen bent. Medewerkers hoeven op deze manier niet alles te onthouden en niets meer achteraf te registreren. Ook onze planning weet precies met welke werkzaamheden de medewerkers bezig zijn en kunnen een inschatting maken waar er ruimte is om de planning in te vullen. Ten slotte is ook onze klant enthousiast. Zij weten dat wij met de timerfunctie werken en zijn enthousiast over deze manier van werken. Het feit dat er altijd wordt gefactureerd wat er daadwerkelijk aan werk is verzet, resulteert alleen maar in positieve geluiden vanuit onze klanten.”
Meer weten?
In onze kennisbank leggen we eenvoudig met filmpjes en afbeeldingen uit hoe de verschillende functionaliteiten werken.